Treceți la conținutul principal

GROPARII SATULUI ROMÂNESC!

GROPARII SATULUI ROMÂNESC!

De parcă nu era suficient Ordinul Ministrului Sănătăţii 119/2014, oameni cu obrazul subţire şcoliţi prin ţări străine şi brusc „iubitori de neam şi ţară” au mai inventat ceva: „legea mirosului”, adică o propunere legislativă pentru modificarea OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările ulterioare.
Pentru a nu fi transformat acest articol în armă... electorală vom face o singură şi importantă precizare: această lege nu este promovată şi propusă de actualii guvernanţi. Cu cele menţionate, facem o sinteză cu privire la ideile năstruşnice ale celor cu miros fin şi obraz subţire care, din păcate, au uitat că „la ţară” înseamnă zootehnie, mirosuri şi, cel mai important, dezvoltare şi siguranţă alimentară. Dacă în toată Europa (Germania, Austria, Elveţia etc.) ferma este în mijlocul satului sau lângă hotel şi restaurant, la noi nu se poate pentru că suntem extrem de „civilizaţi” şi ne deranjează mirosurile. Domnilor, NU UITAŢI! Acolo unde miroase a baligă, miroase a bani, iar banii, pentru cunoştinţa d-voastră, nu au miros...
legea-mirosurilor_b












Invenţii năstruşnice despre miros, efecte dăunătoare pentru zootehnie!
Definiţie conform propunerii legislative: „Disconfort olfactiv - mirosul generat de o activitate care poate crea impact negativ asupra stării de sănătate a populaţiei şi a mediului în întregul său care se cuantifică pe diferite scale de mirosuri, conform standardelor în vigoare”. Cu privire la standardele în vigoare, trebuie să precizăm că există un standard european EN 13725:2003 pentru stabilirea concentraţiei substanţelor mirositoare prin olfactometria dinamică şi care se aplică pentru fermele zootehnice care au nevoie de autorizaţie de mediu.
Din literatura de specialitate şi din reglementările europene vă spunem însă că NU există un ”nas electronic” care să poată determina o gamă variată de mirosuri, să stabilească un prag minim şi maxim de miros şi care să perceapă aceste mirosuri cum le percepe organismul uman. Din acest motiv se utilizează olfactometrul - un dispozitiv cu care se fac măsurători utilizându-se nasul uman pentru probele de miros. Pentru ca această măsurătoare să fie cât de cât obiectivă trebuie obligatoriu să fie cel puţin patru persoane la testare şi de aici putem purta discuţii la nesfârşit cu privire la obiectivitatea persoanelor implicate în testare... Şi mai mult, pentru a determina obiectiv prezenţa mirosurilor se precizează că probele trebuie recoltate de la diferite distanţe faţă de sursa de miros, în diferite perioade ale zilei şi în perioade diferite ale anului! Cu alte cuvinte, pentru a documenta ştiinţific o plângere pe această speţă, perioada minimă este de 6 luni de zile! În acest caz, ce fac autorităţile? Închid ferma şi aşteaptă până ies probele de laborator? Şi în acest timp, fermierii care au angajaţi, furnizori, credite, familie... ei ce fac?
Perversitatea acestei legi rezultă, în fapt, din introducerea şi acordarea unor puteri absolute Gărzii de mediu, prin care aceasta poate închide o afacere sau obligă crescătorul de animale să îşi vândă animalele chiar dacă acesta nu intră în jurisdicţia obligativităţii obţinerii autorizaţiei de mediu!!! Cu alte cuvinte, dacă un vecin se supără pe un crescător de animale, acum are instrumentul perfect pentru reglarea de conturi, ba mai mult, în zonele în care există un potenţial de dezvoltare imobiliară şi există ferme sau crescători de animale care sunt incomozi pentru interesele imobiliare, atunci aceştia pot fi eliminaţi din zonă cu instrumente legale!
În Polonia s-a renunţat la „legea mirosului”!
Pentru a fi corecţi, ne-am uitat şi la alte ţări, precum Polonia, cităm: „There is no legislation on the limitation of odors in Poland, even though the authorities have been working on odor law since 2006. However, it has aroused controversy. The National Council of Agricultural Chambers has expressed disapproval of its assumptions, and the Polish Fur Breeder’s and Producer’s Association has explained protests as misunderstanding of the fact that. The Ministry of the Environment decided to stop work on the odor law because anti-odor rules are already present in other regulations”.
În traducere, nu există o legislaţie privind limitarea mirosurilor în Polonia, chiar dacă autorităţile au lucrat la o astfel de lege începând cu 2006. Asociaţiile de crescători de animale au reacţionat foarte dur la această propunere şi precizează că „mirosul de la ţară este complet diferit de cel al oraşului”. Ministerul Mediului din Polonia a decis să înceteze lucrul la legea mirosurilor, deoarece regulile anti-miros sunt deja prezente în alte reglementări. „Efectele mai rapide şi mai bune ar fi dacă regulile deja existente ar fi interpretate, respectate şi aplicate”, explică ministrul Mediului din Polonia.
Situaţia este identică şi în România... vidul legislativ invocat pentru promovarea acestei legi este total fals şi se creează doar un instrument legislativ, precum OMS 119/2014, de îngropare a zootehniei din satul românesc!
Rugăm parlamentarii să stopeze această propunere legislativă aberantă şi abuzivă!!!
Revista FERMA,
în numele tuturor celor care atrag atenţia asupra abuzurilor legiferate cărora le cad victime fermieri români

Comentarii

Unknown a spus…
Nu mai faceți nimic dragi țărani, doar cît vă trebuie vouă să trăiți.Lăsații să se relaxeze nu-i mai deranjați pe acești escroci, noi putem trăi fără ei, dar ei nu pot trăi fără noi, nu mai faceți nimic! Să nu aibă ce mai măsura.PLĂTEASCĂLE BUNU DUMNEZEU NUMAI CUM MERITĂ, LOR ȘI NEAM DE NEAMUL LOR! DOAMNE AJUTĂ.

Postări populare de pe acest blog

FERMA DE GĂINI OUĂTOARE, de la hobby la afacere

FERMA DE GĂINI OUĂTOARE, de la hobby la afacere Leonard STAFIE, Nicoleta DRAGOMIR Cu ce începe ferma de hobby şi când apare afacerea? Când începem să vorbim despre eficienţă şi cum trebuie să ne investim banii pentru a-i putea amortiza economic? Vă oferim spre exemplificare povestea unei familii nădlăcane şi ferma lor cu găini ouătoare: de la prima găină şi primul ou, la sfaturile tehnologice care le vor transforma pasiunea în afacere. Ce-a fost înainte: OUL sau GĂINA?  Eficienţa economică a unei ferme de găini ouătoare ar răspunde că  preţul oului pe piaţă  şi, bineînţeles,  costul de producţie al oului în fermă . În cazul familiei Kukucska din Nădlac, judeţul Arad, factorul declanşator al investiţiei a fost dorinţa de a face bani. Plecaţi de ceva vreme la lucru în Germania, Gerhard şi Ramona visau la întoarcerea acasă, într-o bună zi... doar că nu găseau şi motivaţia suficient de puternică pentru a lua decizia. „Am venit de sărbători acasă, în iarna lui 2017, m-am dus la tata, mi s-a

“Expoziţia Regională de Bubaline” va avea loc în data de 21 mai 2009, în localitatea Românaşi, judeţul Sălaj.

SC Global Distribution Group SRL, organizatorul manifestării împreună cu partenerii: Asociaţia Crescătorilor de bovine din Sălaj şi Asociaţia Crescătorilor de bivoli din Transilvania au anunţat următorul program al expoziţiei: - 10.00 - 10.30 Deschidere eveniment; - Prezentare standuri; - 10.30 – 12.30 Bonitarea si premierea animalelor; - 12.30 - 14.30 Simpozion - Actualitate si perspective in cresterea bubalinelor in Romania; - Lansarea pliantului: “Calendarul reproductiei la bubaline”; Participă crescători de bivoli din judeţele: Sălaj, Bistriţa Năsăud, Cluj şi Maramureş; Evenimentul este organizat in cadrul proiectului: “Implementarea sistemului de exploatare de tip Euro-ferma pentru lapte si carne la specia bubaline - modernizarea sistemelor de crestere, nutritie si reproductie, obtinerea si promovarea produselor traditionale si de nisa din lapte si carne de bubaline ”, cofinanţat de Banca Mondiala si MADR.

GĂINA ÎN SISTEM FREE RANGE a avut încă un an bun

GĂINA ÎN SISTEM FREE RANGE a avut încă un an bun Leonard Constantin Stafie Creşterea găinilor ouătoare în sistem free range - notarea cu cifra 1 a oului după sistemul de creştere - a înregistrat în ultimii ani o evoluţie notabilă a efectivelor. Sperăm ca această creştere să se menţină, pentru că acest tip de fermă se pretează foarte bine la orice program de dezvoltare a satului românesc. Pentru a vă reaminti ce înseamnă cifra după sistemul de creştere, facem o trecere scurtă în revistă a celor patru sisteme de creştere a găinilor ouătoare. Regulamentul Consilului (CEE) nr. 1907/90 (cu amendamentele ulterioare) formulează standardele de comercializare a ouălor. Cu respectarea anumitor condiţii, ouăle pot fi marcate astfel: •  numărul 3  pentru “Ouă provenite de la găini crescute în baterii” •  numărul 2  pentru “Ouă provenite de la găini crescute la sol” - creştere la sol pe aşternut permanent fără acces în padocuri •  numărul 1  pentru “Ouă provenite de la găini crescute