Treceți la conținutul principal

MADR REACŢIONEAZĂ la Campania SUSŢINEM ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR AGRICOL: DEZBATERE pe tema LICEELOR AGRICOLE!

MADR REACŢIONEAZĂ la Campania SUSŢINEM ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR AGRICOL: DEZBATERE pe tema LICEELOR AGRICOLE!

Proiectul SUSŢINEM ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR AGRICOL, iniţiat de Revista FERMA prin Fundaţia Revistei Ferma, dă roade: situaţia liceelor agricole din România a fost dezbătută la Ministerul Agriculturii.
În data de 15 aprilie 2019, a avut loc, la sediul Ministerului Agriculturii, o primă întâlnire între reprezentaţii MADR, ai societăţii civile, reprezentanţii liceelor agricole şi cei ai organizaţiilor de fermieri. Subiectul abordat a fost modificarea Legii Educaţiei, prin care a fost creat cadrul legislativ prin care Ministerul Agriculturii poate finanţa liceele agricole pentru crearea şi întreţinerea bazelor didactice ale acestora.
licee-madr-1_b
Ca urmare a demersurilor realizate prin Proiectul SUSŢINEM ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR AGRICOL, iniţiat de Revista FERMA prin Fundaţia Revistei Ferma şi coordonat de NICOLETA DRAGOMIR - redactor-şef Revista FERMA şi LEONARD CONSTANTIN STAFIE - colaborator Revista FERMA, specialist avicultură, prin Fundaţia Revistei FERMA, conducerea Ministerului Agriculturii s-a declarat deschisă către o colaborare reală cu reprezentanţii Fundaţiei Revistei FERMA.
licee-madr-2_b
invitatie madr licee_bLa invitaţia MADR, Nicoleta Dragomir, redactor-şef Revista FERMA, împreună cu reprezentanţii a peste 14 licee agricole cuprinse în Proiectul SUSŢINEM ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR AGRICOL au fost prezenţi la această dezbatere. Nicoleta Dragomir a transmis către oficialităţi şi un raport scris cu privire la nevoile şi dificultăţile întâmpinate de liceele agricole. Acestui document i-au fost ataşate memoriile întocmite de către reprezentanţii liceelor agricole, memorii în care sunt prezentate problemele reale din fiecare liceu agricol în parte.
Cel mai recent eveniment din campania naţională SUSŢINEM ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR AGRICOL a avut loc în data de 12 aprilie 2019, la Liceul Tehnologic „Alexandru Borza” din Geoagiu, judeţul Hunedoara. La eveniment au participat peste 350 de persoane, inclusiv delegaţi din partea a 9 licee agricole din ţară. Până în momentul de faţă, în cadrul Proiectului SUSŢINEM ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR AGRICOL au avut loc nouă evenimente, în cadrul cărora au fost transmise mesaje de susţinere din partea a 1.600 de persoane - fermieri, foşti absolvenţi de licee agricole, autorităţi locale şi centrale, reprezentanţi ai universităţilor cu profil agricol, precum şi reprezentanţi ai instituţiilor de cercetare agricolă.
Această modificare a Legii Educaţiei promovată de Ministerul Agriculturii readuce pe făgaşul normal o stare de fapt: de la apariţia României şi a primelor şcoli agricole, până aproape în zilele noastre, liceele agricole au fost sub tutela Ministerului Agriculturii, un lucru care a mers peste 180 de ani, dar, la un moment dat, cineva a inventat roata. Rezultatul se vede: din 250 de licee agricole, mai sunt aproximativ 40. Cel mai important este că cei de la Ministerul Agriculturii vor şi se implică în viaţa acestor licee, a declarat Leonard Stafie, unul din coordonatorii proiectului „Susţinem învăţământul preuniversitar agricol”.
„Să nu mai pierdem timpul cu strategii şi proiecte, trebuie acţionat acum, deoarece situaţia din liceele agricole este dramatică şi dacă o să mai gândim mult fără să acţionăm, o să avem surpriza neplăcută că avem strategii şi proiecte, dar nu avem cu cine să le punem în practică. Câte licee, tot atâtea probleme, un lucru care ar trebui să dea de gândit”, a subliniat Nicoleta Dragomir, prezentă la dezbaterile de la sediul Ministerului Agriculturii.
licee-madr-4_b
licee madr 3_b
licee-madr-5_b

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

FERMA DE GĂINI OUĂTOARE, de la hobby la afacere

FERMA DE GĂINI OUĂTOARE, de la hobby la afacere Leonard STAFIE, Nicoleta DRAGOMIR Cu ce începe ferma de hobby şi când apare afacerea? Când începem să vorbim despre eficienţă şi cum trebuie să ne investim banii pentru a-i putea amortiza economic? Vă oferim spre exemplificare povestea unei familii nădlăcane şi ferma lor cu găini ouătoare: de la prima găină şi primul ou, la sfaturile tehnologice care le vor transforma pasiunea în afacere. Ce-a fost înainte: OUL sau GĂINA?  Eficienţa economică a unei ferme de găini ouătoare ar răspunde că  preţul oului pe piaţă  şi, bineînţeles,  costul de producţie al oului în fermă . În cazul familiei Kukucska din Nădlac, judeţul Arad, factorul declanşator al investiţiei a fost dorinţa de a face bani. Plecaţi de ceva vreme la lucru în Germania, Gerhard şi Ramona visau la întoarcerea acasă, într-o bună zi... doar că nu găseau şi motivaţia suficient de puternică pentru a lua decizia. „Am venit de sărbători acasă, în iarna lui 2017, m-am dus la tata, mi s-a

GĂINA ÎN SISTEM FREE RANGE a avut încă un an bun

GĂINA ÎN SISTEM FREE RANGE a avut încă un an bun Leonard Constantin Stafie Creşterea găinilor ouătoare în sistem free range - notarea cu cifra 1 a oului după sistemul de creştere - a înregistrat în ultimii ani o evoluţie notabilă a efectivelor. Sperăm ca această creştere să se menţină, pentru că acest tip de fermă se pretează foarte bine la orice program de dezvoltare a satului românesc. Pentru a vă reaminti ce înseamnă cifra după sistemul de creştere, facem o trecere scurtă în revistă a celor patru sisteme de creştere a găinilor ouătoare. Regulamentul Consilului (CEE) nr. 1907/90 (cu amendamentele ulterioare) formulează standardele de comercializare a ouălor. Cu respectarea anumitor condiţii, ouăle pot fi marcate astfel: •  numărul 3  pentru “Ouă provenite de la găini crescute în baterii” •  numărul 2  pentru “Ouă provenite de la găini crescute la sol” - creştere la sol pe aşternut permanent fără acces în padocuri •  numărul 1  pentru “Ouă provenite de la găini crescute

Modele de cuibare pentru gaini ouatoare

  sursa: http://www.farmtek.com/